Test sportovního elektrobiku GIANT STANCE E+1 2019



12-06-2019

Horské kopce a velké převýšení pro Vás může být nad rámec možností. S elektrokolem si však i v těchto těžkých podmínkách můžete jízdu užívat a navštívit místa kam by jste se jinak neodvážili vyjet. Zkusili jsme absolvovat další horský test elektrokola, které ho prověří po všech stránkách.
Tentokrát jím prošlo celoodpružené elektrokolo Giant Stance E+1 2019. Zažili jsme s ním výjezdy do kopců a otestovali tak výdrž baterie, ale i jeho chování při náročnějších sjezdech nebo ovladatelnost na trailech. A byli jsme nadšeni! Takové sportovní elektrokolo rozhodně není něčím podřadným v tom smyslu, že už to neujedu "za své" na klasickém kole bez přípomoci. Naopak se Vám s ním otevírají nové možnosti a obrovská dostupnost všech náročněji dostupných míst. Elektrokolo rozhodně JE i pro mladší generaci a nemusíte se za něj stydět, zvlášť pokud jde o takto pěkný a kvalitní stroj, jakým Giant Stance E+1 je.
Jedná se o celoodpružený 27,5 palcový e-bike na nejvyšší úrovni s dokonale integrovanou baterií do rámu. Na karbon zapomeňte, u elektrokola úspora pár set gramů váhy nic neřeší. Rám je z duralového materiálu, včetně zadní stavby zavěšené pomocí systému Flex Point (dokonale kopírující motor). Motor SyncDrive Sport od firmy Yamaha poskytuje plynulý, okamžitý výkon k překonání kopců a technických stezek jak výrobce uvádí a je to opravdu skutečnost po našich nabitých zkušenostech. Napájí ho baterie Giant Energypak 500, 36V 13.8 Ah integrated lithium-ion, která se díky 6A rychlonabíječce nabije velmi rychle.  Motor má 5 jízdních režimů, kdy nejvyšší možný má skutečnou sílu a elektrokolo jede prakticky samo. Motor dosahuje masivního maximálního točivého momentu 80 Nm. Jen stačí otáčet kliky a senzor posílá motoru impuls pro opravdu silnou přípomoc, která Vás vyveze úplně všude skoro "zadarmo". Díky 4-senzorovému systému dochází k přesnému měření množství síly, kterou jezdec aplikuje na pedály a motor tak dosáhne bezproblémového zvýšení výkonu. My jsme ale v testu nejvíce využívali 2 a 3. úroveň, tak abychom si hezky zasportovali a najeli nějaký ten kilometr se slušným převýšením.
Po výjezdech následovali i technické pasáže a zábava z kopce dolů, kde dokonale funguje odpružený systém Rock Shox se 130 mm zdivhu. Vidlici Recon vzadu doplňuje tlumič Monarch a při správném nastavení fungují bezvadně, musí se však zamykat jednotlivě na každém komponentu zvlášť. Ve sjezdech jsme ocenili i skvěle fungující brzdy Shimano BR-MT 500, pracující s velkým průměrem kotoučů 203 mm, což je u sportovního elektrokola docela zásadní a cícíte se tak bezpečně i ve větších rychlostech a prudkých klesáních. Zastavit rozparáděné elektrokolo v horském kopci totiž není úplně tak stejné jako brzdění na klasickém kole na rovině. Samotný pohonný systém Shimano SLX 1x10 je dostatečný, možná by to do takto horských podmínek sneslo přece jen o pár zubů větší pastorek, ale vše případně vyváží silnější úroveň přípomoci. Ta se volí velmi jednoduše palcem pomocí tlačítka na levé straně řidítek. Zvolenou úroveň signalizují nabývající led diody. Zde je viditelný i stav baterie, kdy led diody naopak ubývají. Displej s údaji o rychlosti, ujetých km, čase atd. zde ale nenajdete. Můžete si však do svého telefonu stáhnout aplikaci Giant RidceControl kompatibilní se všemi modely Giant E-bike z řady 2019. V aplikaci se dá mimo jiné ladit i výkon motoru jednotlivých úrovní podle preferencí jezdce. Můžete změnit nastavení motoru a zvolit poměr podpory, který nejlépe vyhovuje vašemu stylu jízdy a terénu. Můžete si vybrat mezi silnějším, agresivnějším výkonem nebo ho vyladit pro pohodlnější jízdu. Je to jen na Vás.
My jsme testovali ve standardním nastavení a při využití 3. úrovně přípomoci najelo elektrokolo 45 km s převýšením téměř 1500 m. Vydalo to více jak na 2,5 hodinové bajkování v horách nahoru a dolů a ještě Giantu poslední dílek energie zbyl. Nedostatek tohoto elektrokola je snad jen v nepříliš pohodlném sedle z produkce Giant. Je příliš tvrdé, má ostré hrany poněkud špičatý tvar. Zjednodušeně řečeno sedlo se úplně nepovedlo. Na druhou stranu, je to jen malé mínus s ohledem na to, že si sedlo můžete vyměnit za svůj oblíbený a osvědčený typ.
Celkově tak elektrokolo Giant Stance E+1 2019 doporučujeme všem nadšeným bajkerům, kteří si to chtějí více užívat v terénu a vidět něco navíc než se trápit v kopcích.

Odkaz na elektrokolo Giant Stance E+1 2019 ZDE.



Zpět