Elektro silnice CANNONDALE SUPERSIX EVO NEO
Legendární silniční kolo Cannondale SuperSix Evo nyní i v elektro verzi. Štíhlé, pohodlné a super rychlé. Je to kolo pro ty, co chtějí pocit z vysoce výkonného silničního kola – s výpomocí.
Klasické silniční kolo Cannodale SuperSix Evo jsme testovali již v létě, psalo se o něm ve starším článku ZDE. Moc jsme si tenkrát libovali.
Nyní Cannodale přichází se stejně rychlým kolem zároveň i téměř stejně aerodynamickým, které nabízí navíc velice diskrétní elektro přípomoc umístěnou v zadním náboji. Tu uživatelé využijí zejména v kopcích nebo větru. Na rovinách díky velice nízké celkové hmotnosti elektrokola můžete pěkně šlapat za své jako na klasickém silničním kole. Zkrátka je to silniční elektrokolo, které doslova létá.
Elektrická verze Neo profituje ze stejných aerodynamických principů klasické silnice Supersix Evo. Aerodynamický komolý profil má o 30 % nižší aerodynamický odpor než srovnatelně velké kulaté trubky. Tento profil je pak použit na celém rámu, integrovaných Si komponentech jako jsou elegantní řídítka Save SystemBar, představec KNOT nebo sedlovka 27 KNOT. Všechny tyto součásti se podílejí na nízkém odporu vzduchu a z něj plynoucích vyšších dosažených rychlostí.
Toto silniční elektrokolo je opravdu lehké. Cannondale spojil své zkušenosti s karbonem BallisTec a odborníky na lehké pohonné jednotky s motorem Mahle ebikemotion X35. Model SuperSix EVO Neo 1 tak váží pouhých 11,3 Kg ve velikosti L, nižší modely neváží o mnoho více. Díky vysoké tuhosti, živosti a živému projevu úplně zapomenete, že jedete na elektrokole. Tedy do doby, než vám pomůže do kopců.
Pohonný systém ebikemotion sestává z lehkého nábojového motoru o výkonu 250 W a baterie s kapacitou 250 Wh ukryté v rámu. Standardní kapacita 250Wh se dá zasunutím přídavné baterie do košíku na lahev zvětšit na 450Wh. Motor nabídne celkem 3 úrovně výpomoci, které působí velice přirozeně až do zákonného limitu 25 km/h. Díky prakticky neexistujícímu odporu motoru jej pocítíte jen ve chvílích, kdy jej opravdu potřebujete. Integrované tlačítko na horní rámové trubce umožňuje volbu síly výpomoci a sledování úrovně nabití baterie. Díky povedené integraci nijak nenarušuje vzhled kola a nezabírá místo na řídítkách.
SuperSix EVO Neo nabízí jezdcům nový způsob, jak být propojen s kolem a se zážitky na něm. Aplikace Cannondale se jednoduše spáruje se sensorem v předním kole a přesně zaznamenává rychlost, trasu a ujeté kilometry a zároveň nabídne uživatelům přesné informace o jejich kole, dokáže zasílat servisní upomínky a mnohem více. To vše skrz mobilní telefon.
Jako jedni z prvních máme nyní skladem modelCannondale SuperSix Evo Neo 3, který je osazený na prověřené sadě Shimano 105 s hydraulickými brzdami. Na detailních fotkách elektrokola si můžete všimnou nejen minimalistického motoru v zadním náboji, ale také centrálně umístěného tlačítka pro ovládání přípomoci nebo velice vkusně schovaného konektoru pro nabíjení. Ani z reálných fotek na první pohled není jasné patrné, že se jedná o elektrokolo. Vše je dokonale integrované pro zachování závodního vzhledu a aero geometrie. Jeho cena je 110 tisíc Kč.
Za vyšší model Cannondale SuperSix Evo Neo 2 utratíte o 32 tisíc Kč více a dostanete mechanickou Ultegru a karbonový aerodynamický kokpit Hollowgram. Nejvyšší specifikace silničního elektrokola Cannondale SuperSix Evo Neo 1 postavená na karbonových kolech i karbonovém kokpitu Hollowgram je osazená elektronickou sadou Shimano Dura-Ace Di2. Za špičku se platí a stojí tak více jak jednou tolik než základní model.