Zpět

HAIBIKE A JEHO ŠPIČKOVÝ MOTOR FLYON

Jak jsme již napsali před nějakou dobou v článku „Co se chystá u Haibiku na novou sezónu?“ Německá společnost upustila od širokého záběru zabývat se výrobou kol do všech odvětví cyklistiky a napnula naopak síly tam, co je aktuální a čeho se týká budoucnost.
Pojďme se podrobněji podívat na to, co Haibike vyvíjel pro svá elektrokola po dobu dvou let. Řeč bude o nejvyšších modelech elektrokol a především motoru Flyon, kterým jsou osazována. Tedy pohonné jednotce kompletně vyvinuté v německu, snoubící v sobě obrovský výkon, nádherný design, inteligentní technologii a dlouholeté know-how. S kroutícím momentem 120 Nm dosahuje Flyon nejvyšší hodnoty mezi sériově vyráběnými motory. Řada kol s motorem Flyon slibuje, že nastaví nové měřítko týkající se výkonu a integrace. A pozornost je přitažena právě sem.

Začneme karbonovým rámem, kde stejný zůstává jen charakteristický ohyb v horní trubce, jinak se nové modely elektrokol s motorem Flyon jasně odlišují od všech dalších Haibiků. Masivní hlavová trubka má vstupní otvory pro kabeláž/bovdeny imitující masku, takže nová elektrokola mají jedinečnou a agresivní tvář. Samotná konstrukce rámu je samozřejmě uzpůsobena integraci baterie. Vše je tak parádně působí jako jeden celek a má to i své výhody pro jízdní vlastnosti elektrokola  a jeho  aerodynamiku.

Jádrem elektrokol Haibike nejvyšší specifikace je ale to podstatné co by mělo zákazníka nejvíce zajímat. Motor s označením Flyon TQ HPR120S, který je v současnosti nejvýkonnějším motorem na trhu s kroutícím momentem až 120 Nm je nejen výkonný, ale díky své  štíhlosti skvěle zapadá  do rámu. Haibike vylepšil skříň motoru stylovou leštěnou povrchovou úpravou, která působí velmi elegantně.
Díky patentovanému přenosu energie je motor TQ velmi kompaktní i přes obrovský výkon, který je schopen dodávat. Nově byly vyvinuty i precizně zpracované převodníky s leštěným povrchem. Ty jsou v provedení přímé montáže na hnací hřídel  a na elektrokolech se objevují ve dvou variantách. Se 38 zuby pro eMTB a 42 zubů pro civilnější varianty městských kol. Namísto standardně dostupného snímače rychlosti zde používá Haibike senzorový disk, který byl dříve používán pouze v systémech ABS. S 18ti impulzy na otáčku je systém mnohem přesnější než předchozí řešení a měl by být tím nejlepším co aktuálně trh nabízí. Mnohem rychlejší reakce a větší dynamika při akceleraci jsou jeho hlavní přednosti. Samotný senzor je umístěn na levé vnitřní straně rámu (patce), kde nehrozí jeho poškození.


Baterie a rám byly vyvinuty společně, aby byla zajištěna optimální integrace. Baterie s kapacitou 630 Wh je integrována do spodní rámové trubky a je samozřejmě odnímatelná (uzamykatelná pomocí zámku ABUS).  S 56ti články by baterie měla nabízet nejvyšší energetickou hustotu na trhu. Všechny elektrokola budou standardně dodávána s nabíječkou 4A. Volitelně nabízí Haibike  velmi "rychlou nabíječku" s neuvěřitelným nabíjecím proudem 10A. Rychlá nabíjení pak trvá pouhých 60 minut z úrovně nabíjení 0-80%, což je skvělé!
Kokpit udělal obrovský krok kupředu.  Jde především o  dálkově ergonomicky ovládaný displej. Pomocí dálkového ovladače se můžete navigovat na displeji, ovládat osvětlení, ovládat plyn a přepínat mezi pěti úrovněmi podpory. Barevný displej je umístěn centrálně na představci a informuje jezdce o všech relevantních datech. Displej se dynamicky přizpůsobuje. To znamená, že když jedete rychleji, hodnota zobrazující rychlost se zvětšuje a všechny ostatní hodnoty ustupují do pozadí. Můžete  také zobrazovat údaje jako je srdeční frekvence, kadence a výkon. Přepínač režimů je ergonomicky umístěn na palci a barevný LED panel svítící po boku ovládání nformuje jezdce o zvoleném režimu. Ve stejně barvě režimu se podbarvuje i displej. Režim ECO by měl zaručit co možná nejdelší dojezd. Prostřední režimy se už dynamicky přizpůsobují  jezdci. Pokud chcete z Flyonu vyždímat maximum, je tu režim Xtreme, abyste si zajistili maximální výkon.  Kokpit je opatřen ochranou proti protočení řidítek, tedy takzvaným „steering lockoutem“, který je umístěn ve spodním  prostoru hlavového složení. Nemusíte se tak bát poškození rámu při případném pádu apod.

Integrované LED osvětlení samozřejmostí. Už na první pohled vypadají světla agresivně. Zatímco elektromotor rozšiřuje pole uživatelů, osvětlovací systém prodlužuje dostupnou dobu jízdy do noci. Hlavní světlo může být aktivováno manuálně nebo pomocí světelného senzoru a nabízí nízký a dálkový paprsek. Dálkový paprsek vyzařuje neuvěřitelných 5000 lumenů. V zadní části rámu jsou také integrovaná zadní světla. Ta jsou umístěna na vzpěrách zadní stavby rámu a používají stejně jako přední světlo LED technologii.

Haibike navíc vybavil všechny elektrokola s Flyon motorem systémem Haibike eConnect 2.0. Se systémem svého elektrokola tak můžete plně komunikovat i ze svého mobilu pomocí aplikace .Elektrokola s motorem  Flyon spadají do řady XDURO a jsou k dispozici ve více modelech a velikostech 27,5” nebo 29“.

Už se nemůžeme dočkat na první kousek, který k nám dorazí. O tom Vás budeme určitě informovat.

Odkaz na elektrokola Haibike 2019 ZDE.

Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie