HORSKÝ TEST ELEKTROKOLA LIV VALL-E+2
Sportovní elektrokolo LIV VAL-E+ 2 jsme chtěli vyzkoušet na vlastní kůži a v prostředí, které ho prověří po všech stránkách. Proto jsme ho vyjeli testovat do hor a dali ho testovat dívce aby vše mělo reálný výsledek. Zároveň jsme testovali i klasický celoodpružený bike o kterém si může přečíst v dalším článku.
Zpět ale k elektrokolu, které prošlo všestranným testem při výkonnostně pojatém „švihu“ v extrémním horském terénu přes 40 km a 1900 m převýšení, kdy jsem sám trasu absolvoval na zmíněném klasickém biku (ne elektrokole). A můžu narovinu říct, že se pro mě nejednalo o žádný výlet, ale minimálně kvalitní trénink strávený z části „v háku“ elektrobiku, protože prostě když chce tak jede pekelně a člověk se musí sakra tavit aby mu uvisel.
Podle pocitů se zdá být rozměr 27,5 palce ideální velikostí pro dámská kola tohoto typu. Kolo je tak krásně ovladatelné i v náročnějších pasážích a také díky celkově menší velikosti uspoří hliníkovému rámu Aluxx SL nějakou váhu. Výbava převody 2x9 je také na místě a umožňuje volit jak extrémně lehké převody pro výjezdy tak i těžké do sjezdů nebo rovinatých úseků. Pohonné ústrojí je osazeno kvalitními komponenty Shimano Acera a přehazovačkou řady Deore. Shimano dodalo i výkonné hydraulické brzdy s velkými kotouči 203/180 mm, které jsme na kole ocenili při intenzivním brzdění vzhledem k váze kola. O komfort jízdy se stará vidlice SR Suntour XCR 32 pružící na systému olej/pružina s možností uzamčení z korunky. Zdvih 120 mm je možná až skoro přebytečný, ale to rozhodně není mínus. Kola s širokými ráfky 35 mm jsou obutá do plášťů Maxxis Forekaster Exo 2.6 a zajišťují pohodlí, jistotu v terénu i odolnost. Jen je třeba je správně nafouknout a rozhodně to s tlakem nepřehánět.
To co Vás asi zajímá nejvíce je ale středový elektropohon Yamaha-Giant Syncdrive Sport a naše zkušenosti s ním. Jeho parametry 80 Nm, 250 W a možnost až 5ti jízdních režimů (ECO/ECO+/ NORMAL/SPORT/SPORT+) tvoří dokonalý systém spolu s baterií Giant Energypak 500 Wh, 36 V, 13,8 Ah, Li-ion. Čtyřsenzorová technologie pohonu PedalPlus zvládla naplno pracovat na zmíněné obtížné trase převážně v režimu ECO+ (výjimečně i výkonnějším režimu) přes 3 hodiny a ještě mu zbyla zhruba pětina kapacity v rezervě (přesný údaj zbylé kapacity jsme na fotce záměrně vymazali a vyhlásíme pro Vás na našem Facebooku typovací soutěž o zajímavou cenu). Veškeré hodnoty jako údaj o stavu baterie, o ujetých kilometrech a stráveném čase v sedle ukazoval přehledný display multifunkčního počítače RideControlCharge po celou dobu naší trasy. Objeli jsme tak parádní okruh v horách plných prudkých a dlouhých kopců ať už v terénu nebo i po asfaltu a zároveň si užívali i sjezdy do údolí. Díky možnosti dobíjet kolo v této oblasti během trasy na určených místech (většinou horské salaše a chaty nebo vesničky) je dojezd prakticky neomezený. Tato služba je zdarma a můžete nabíjet buď vlastní nabíječkou nebo zapůjčeným konektorem. Za nás je tedy takové elektrokolo ideální volba třeba pro ženy, které by se na klasickém stroji do těchto míst ani neodvážily vydat, nebo jako dámská varianta sportovně založeného cyklistického páru. Můžete tak spolu trávit hodiny na kole kdekoliv a zároveň si to skutečně užívat naplno oba!