HORSKÝ TEST SCOTTU SPARK RC 900 PRO
Přinášíme Vám report z horského testování celoodpruženého kola Scott Spark RC 900 Pro. Kolo jsme testovali opět v terénu, který je horském kolu nejvíce vlastní. Během několika dnů tak projelo jak strmé alpské kopce, tak parádní singlové horské cestičky i nekonečné sjezdy. A zábavu s ním jsme si užili i v bikeparku, kde byla radost s ním strávit jedno odpočinkové odpoledne.
Kolo, které je předurčené pro ty z Vás, kteří to myslí s cyklistikou skutečně vážně, ocení kvalitu komponentů i zpracování. Pro ty, kteří trávíte většinu vyjížděk v pořádném terénu a chcete si jeho prostředí naplno užívat nebo pro ty, kteří se věnujete horské cyklistice na závodní úrovni a nechcete nechat nic náhodě.
Bike je postaven na špičkovém a velmi lehkém karbonovém rámu Spark RC Carbon HMX s uložením tlumiče sytémem Trunnion. Když už jsme u odpružení, to dodala firma Fox – a to vidlici Fox 32 SC Elite a tlumič Fox Nude se zdvihem 100mm. Oboa pružící komponenty lze velice přesně a jemně nastavit a je to pak znát v terénu, kdy kolo krásně pobírá veškeré nerovnosti a perfektně kopíruje jakýkoliv terén. Hodně jsme ocenili vysoce účinný ovládací systém odpružení TwinLoc. Což je páčka z řidítek, kterou snadno volíte jeden ze tří modů tlumení. Systém, který ovládá vidlici i tlumič současně má příjemně tuhý chod a hliníkové zpracování páček působí nejen kvalitně ale i profesionálně. Mimo poloh zavřeno/otevřeno jsme hodně ocenili i prostřední polohu tlumení např. ve šlapavých trailech, kdy nebylo žádoucí aby se kolo vysloveně houpalo, ale zároveň bylo příjemné užívat si jízdy po nerovnostech jako by nic. To se dá říct i o dlouhých stoupáních v rozbitém terénu, kdy přiměřené odpružení také přišlo vhod. Komponenty pohonu jsou od amerického Sramu, samozřejmě na této úrovni kola se jedná o Eagle. Je to taková směs, kdy kazeta se 12ti převody a rozsahem 10-50 zubů pochází z řady Sram Eagle GX stejně jako hliníková řadící páčka. Vyššího provedení je přehazovačka a to Sram Eagle XO1. Kliky jsou karbonové a jelikož se nám nejednalo o žádné závodění, ale příjemné bajkování a alpský terén není nic jednoduchého, přišel převodník se 32 zuby absolutně vhod. Stejně tak jsme ocenili ve sjezdech perfektní brzdy Sram Level TL a větší kotouč na předku s průměrem 180 mm, který se tak stíhal dochlazovat a brzdný účinek byl pořád optimální v kombinaci se zadním provedením kotouče 160 mm. Zapletená kola Syncros XR 2.0 měla ještě váhovou rezervu pro bezdušové provedení (my jsme testovali na duších), ale i tak dobrá váha a díky boostovým nábojům a samozřejmě pevným osám parádní tuhost. Pro ostřejší jízdu z kopce a 100% spoleh v každé zatáčce by to do tohoto terénu možná chtělo alespoň na předek hrubší plášť než je Maxxis Aspen, který je spíše rychlou variantou na hladší povrchy. Se širokými karbonovými řidítky Syncros 720 mm jsme naopak měli jistoty dost. Navíc spolu s karbonovou sedlovkou tyto komponenty efektné doplňují celkový design kola.
Za nás kolo bez chyby, pro opravdové bikery nebo závodníky, kteří v jeho sedle budou trávit spoustu času ať už na celodenní vyjížďce nebo trati závodu. „Celopéro“ Vám pošetří spoustu sil a jízdu si budete opravdu užívat – všude!
Odkaz na celoodpružené horské kolo Scott Spark Rc 900 Pro ZDE