Zpět

Nová elektrokola od CANNONDALE jsou hudbou budoucnosti

Elektrokola budoucnosti, to jsou nové modely Habit Neo a Moterra od Cannondale. Měli jsme možnost je nejen naživo spatřit, ale i testovat v rakouském Alpbachu při prezentaci nových modelů elektrokol Cannondale 2020.
S předchozími modely stejné řady nemají tyto elektrokola moc společného. Změn je hodně a samozřejmě v pozitivním smyslu. Zásadní upgrade se týká samotného rámu, který je nově karbonový (tedy hlavní rám mimo zadní stavby), dále pak nového pohonu Bosch Performance CX 2020 a v některých případech i velkokapacitní baterie 630 Wh (standartně 500 Wh). Oba modely jsou už postaveny shodně na 29 palcová kola a svým způsobem mají nejen vzhledově hodně společného. Ve zkratce jde pak o odlišné určení každého z nich pro cílovou skupinu zákazníků díky rozdílnému zdvihu, respektive stavbě rámu. Na obou tedy najdeme téměř vodorovně uložený tlumič pracující se zadní hliníkovou stavbou uloženou na 4 čepech, plně integrovanou baterii a nový zeštíhlený motor Bosch Performance CX 2020, který nově používá „velký“ převodník a je kompletně přepracován. To se projevilo velmi plynulým přechodem při překonání 25 km/h rychlosti, kde končí podpora motoru a cyklista začíná šlapat „za své“. Jako bychom snad nepřekonávali sílu motoru a jeli na klasickém kole.  Praktické se zdají být i jeho decentní kryty, které se hodí při projíždění drsnějších trailů. Jeho ovládání zůstalo v základním provedení stejné v podobě Purion displeje s tlačítky pro ovládání levou rukou. Lepším provedením je displej Kiox s barevným LCD, který najdete jen na vyšších modelech umístěný uprostřed řídítek. Skvěle hodnotíme vysoce výkonné brzdy Magura o velkých průměrech zcela nových kotoučů (220/203 mm). Zastavit vždy když je to potřeba a okamžitě. U běžných elektrokol takto precizní brzdy nenajdeme, ale Cannondale zde nešetřil vzhledem k tomu, že jde o ryze sportovní modely, kde je předpoklad ostřejší jízdy. A zastavit pak rozparáděné elektro někde v horách nemusí být úplně jednoduché. U základních modelů ale najdeme brzdy Sram Code. Nejvyšší modely nabízí ještě přeci něco navíc v podobě led světla Supernova M99 Mini Pro, napájeného z hlavní baterie a ovládaného přímo z řídítek pomocí vzdáleného tlačítka. U všech modelů pak najdeme teleskopickou sedlovku.
Cannondale Habit Neo 2020 je model elektrokola, který je určen pro méně pokročilé jezdce a nabízí i menší zdvih odpružení 140/130 mm. Řazení je osazeno moderní 12ti rychlostní sadou Sram Eagle na všech modelech této řady. Úroveň osazení se pak liší dle specifikace konkrétního modelu a jeho ceny, ale podstatné prvky elektrokola jsou totožné.
Cannondale Moterra 2020 už mezi elektrobiky známe. Ta nová, je ale vskutku jiná. Zaměřuje se na zkušené zákazníky, kteří chtějí posouvat své možnosti a zažít zase něco nového. Díky vyšším zdvihům 160/160 mm a více položené geomterii je možné s ní sjet prakticky cokoliv. Proto jsou nejvyšší modely osazeny dokonalými tlumiči s expanzním nádobami. Model Moterra SE je dokonce vybaven dvoukorunkovou sjezdovou vidlicí RockShox Boxxer s extrémním 180 mm zdvihem pro ty nejtěžší terény. Řezení stejně jako u Habitu 1x12 od Sramu na všech modelech.
Pokud to shrneme, nová elektrokola Cannondale Habit Neo a Moterra budou sedět sportovně založeným bikerům, kteří do toho jdou naplno a žádají nadstandard v cenovce od 120-210 tisíc Kč.

Odkaz na nové modely elektrokolo Cannondale Habit Neo a Moterra ZDE.

Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie