Nové gravelbiky od CANNONDALE
Dvě stejná, ale přitom rozdílná kola. Na první pohled je jen barva rozdílem mězi těmito koly, ale ten hlavní se skrývá jinde. Cannondale Topstone jsou nové modely gravelbiků nebo chcete-li lidově „štěrkoletů“, tedy kol určených k projížďkám do okolí a toulání se přírodou křížem krážem. Na těchto kolech nemusíte řešit terén, projedou takřka všude a zvládnou spolknout pěknou porci kilometrů, protože i jízda po silnici jim pěkně odsýpá. Však už jsme o nich něco napsali v minulosti (odkaz zde).
Ale zpátky ke gravelbikům Cannondale. Modely Cannondale Topstone jsou pojmenovány po oblíbené štěrkové smyčky poblíž hlavního sídla Cannondale v Connecticutu. Topstone je čistá gravelová dobrota. Díky velkoobjemovým plášťům, jisté pozici za řidítky a sportovnímu řízení je připraven hltat kilometry na štěrkových cestách, prozkoumávat neznáme cesty nebo vyhladit nástrahy každodenního dojíždění do práce. Postaven tak, aby zvládl s přehledem pláště v šířce 42 mm pro větší pohodlí, přilnavost a schopnosti zdolávat dobrodružství. Položený úhel hlavové trubky spolu s 55mm předsazením vidlice přinášejí vynikající stabilitu ve vyšších rychlostech a skvělou obratnost když ji nejvíce potřebujete. Cannondale Topstone má podobné hodnoty reach a stack jako silniční model Synapse pro jistou a sportovní pozici jezdce. Celokarbonová vidlice na všech modelech s tapered sloupkem a 12 mm pevnou osou tvoří lehkou, pohodlnou a precizní přední část kola. 3 úchyty na láhve + úchyt na horní rámové trubce. Topstone je připraven jet dlouho. Vícenásobné úchyty na košíky na dolní rámové trubce umožňují využití rámových brašen.
Obě kola tedy vychází ze stejné geometrie duralového rámu, stejných řídítek s výrazným rozšířením ve spodní části oblouku pro jistotu ve sjezdech, stejného sedla Fabric Scoop i totožných zapletených kol na tlustších pláštích WTB s pěkným vzorkem, který mimo silnici jistě podrží a díky většímu objemu bude obutí pohodlnější i odolnější v terénu proti defektu. Rozdíl a ten zásadní je v pohonu Shimana versus Sramu. Nebo lépe řečeno „staré školy“ 2x11 oproti moderní „jednoplacce“. Konkrétně bezvadně fungující a prověřená sada Shimano 105 versus nová Sram Apex. Obě varianty už jsou samozřejmě vyzbrojeny hydraulickými kotoučovkami ze stejné sady pro maximální účinek v každých podmínkách. Varianta Cannondale Topstone Sram 1x11 má navíc teleskopickou sedlovku, se zajímavě řešenou páčkou ovládání, která je schovaná pod pákou (ovládá se zhora palcem). Ta jezdci dovolí lepší průchodnost extrémním terénem, ve složitých sjezdech atd. Zkrátka pokud je to potřeba, sedlo nepřekáží a v sekundě je pak zase na svém místě. Z tuhle variantu „našlapanějšího Topstone“ si ale připlatíte 9 tisíc. Pokud chcete ušetřit a teleskop nevyužijete, volte na jistotu Cannondale Topstone na Shimanu 2x11.
Upřímně kola Cannondale Topstone působí na první pohled masivně a více „teréněji“ než jiné gravelbiky. Pokud Vás to táhne sjet ze silnice i do lesa a tam si to pořádně užít se vším všudy bude tohle kolo dobrá volba.