Právě přichází nový CANNONDALE SCALPEL 2021
Zcela nový model horského celoodpruženého kola Cannondale Scalpel 2021 je tady! Co na něj říkáte, starý dobrý Scalpel? Ale kdeže, jde o „crosscountry stroj z nové školy“ s nejnižší hmotností rámového setu ve své kategorii.
Na první pohled zůstaly křivky rámu zachovány stejně jako špičková vidlice Lefty Ocho, ale změn je hodně. Nízká váha a správná geometrie dle aktuálních trendů jako napřímení sedlové trubky na 74,5° a naopak položení hlavové trubky na hodnotu 68° v kombinaci s krátkou zadní stavbou 436 mm umožňuje jezdci dokonalé ovládání kola. Na rámu najdeme hranatější linie a především nový Scalpel přináší mnohá vylepšení a nové konstrukční prvky. Je to zejména ještě lepší odpružení a díky tomu maximální kontakt s povrchem.
Nový Scalpel nabízí nejlepší možnou kinematiku díky využití systému Horst Link ve speciálně přepracovaném provedení, které je vhodné pro lehké XC kolo. Jedná se o tenký pružný prvek Flex Pivot, který najdeme na zadní stavbě. Prakticky jde o zploštění řetězových vzpěr u patek, které díky dokonalé pružnosti i pevnosti plně nahrazují čep s ložiskem u běžného Horst Linku (pružení je aktivní už od 2 kg zátěže a je opravdu znát). Ačkoli jsou zploštěné řetězové vzpěry z karbonu velmi tenké, mají vysokou odolnost (celá zadní stavba byla testována na enduro modelu Habit v nejtěžším možném terénu). K přepracování také došlo u vahadla zadní stavby. To má nejen jiný a minimalistický tvar, ale je především uchyceno jen na 2 čepech, což přináší ještě větší tuhost.
Tyto přepracované prvky jsou znát prakticky všude. Nejen ve sjezdech, kde dokážete být nyní zase o kousek rychlejší, ale nový Scalpel díky tomu nabízí také perfektní chování kola ve výjezdech, brzdění nebo v zatáčkách. Jedním z hlavních úkolů odpružení na horském kole je zachování kontaktu s povrchem…a to se Cannondalu povedlo ještě zlepšit. Nové technologie totiž přináší lepší adhezi a grip plášťů, lepší přenos sil a okamžitou akceleraci a celkově také maximální kontrolu nad kolem při jízdě v náročném terénu. Mimo to nabízí nový Scalpel několik chytrých prvků pro běžné používání. Jednoduché vnitřní vedení kabeláže, pro snadný servis a údržbu. Také praktický úložný prostor pod košíkem na bidon nazývaný Stash Kit. Ten obsahuje značkový praktický multiklíč Fabric a také jehlu Dynaplug Racer pro opravu bezdušových plášťů (možné také doplnit o bombičku s CO2 nebo pumpičku). Do rámu jde také umístit druhý košík na bidon, což oceníte na dlouhé vyjížďky nebo v závodě.
A reálné pocity z jízdy? Kolo skvěle zatáčí v technických úsecích, díky sdružené páčce ovládání odpružení ve zlomku vteřiny uzamknete tlumič i vidlici a ze Scalpela se tak stane skutečný hardtail a dokážete tak prudce zrychlit. V tom je nový Scalpel opravdu dokonalý, nabízí maximální tuhost a je tak výborný při akceleraci či sprintu. Znamenitě si pak vede v terénu, kdy kopíruje každý milimetr povrchu s hladkostí a přehledem. Díky tomu je Scalpel výborný nejen ve sjezdech a výjezdech, ale také při brzdění.
Standardní modely Cannondale Scalpel 2021 (pánské modely S-XL, dámské modely S-L - vždy na 29 palcových kolech) jsou až na základní model vybaveny vidlicí Lefty Ocho nabzející 100 mm zdvihu a tlumiči Fox také se 100 mm zdvihem.
Nový Scalpel je však navíc dostupný v „trailovější verzi“ pro agresivnější jízdu a to ve specifikaci SE s vyššími zdvihy 120 mm. Jde o Scalpela vybaveného klasickou vidlicí Rock Shox SID a tlumičem Rock Shox SIDLUX, který má ve výbavě navíc i teleskopickou sedlovku. Rám se vizuálně nijak neliší, má jen o něco položenější úhel hlavové trubky. Kdo vyznává i agresivní jízdu z kopce dolů nebo si rád zajezdí na trailech bude volit právě Cannondale Scalpel SE.
Scalpel vždy představoval páteřní model značky Cannondale a nyní je ještě dokonalejší!
Už dnes máme ve Velosportu skladem nové modely Cannondale Scalpel 2021 a u nás si také můžete testovací kolo Cannondale Scalpel Carbon 3 vyzkoušet na vlastní kůži (rezervace přímo na pobočce Velosportu nebo e-mailu velosport@valenta.cz).
Vybírat z nových modelů Cannondale Scalpel pak můžete ZDE.