Zpět

S E-BIKEM CANNONDALE CUJO NEO V TESTU

Zábava! Pokud bychom hledali zcela výstižnou formulaci jedním slovem pro tuto 27,5 palcovou trailovou bestii je to právě toto slovo.
Nový e-bike Cannondale Cujo Neo 130 4, který prošel naším testem je výstřední svým vzhledem a stvořený pro opravdové „bavendo“  na kole.
To, že jde o e-bike na nádherně lakovaném hliníkovém celoodpruženém rámu s nejpokrokovějším a nejsilnějším pohonem od Shimana - Steps E8000, poskytujícího opravdový bikový výkon díky plynulé asistenci, intuitivnímu ovládání a snadno čitelnému displeji jsme věděli už před testem. Ale jak se Cannondale Cujo Neo bude chovat v praxi jsme chtěli zažít. Pojďme na to.
Po základním nastavení posedu,  vidlice a tlumiče mačkám na spodní straně rámové „trubky“  tlačítko pro zapnutí plně integrované baterie a celého systému. Na řidítkách se okamžitě rozsvítí malinkatý barevný displej, nasedám a vyjíždím pryč z města. Okamžitě zkusím palcem levé ruky intuitivní ovládání přípomoci nabízející 3 úrovně(ECO, Trail a Boost). Ty se na displeji zobrazují v různém barevném provedení, takže ihned víte na co jedete. Volím hned tu nejvyšší a upaluji po silnici někam pryč, do přírody. Mezitím zkoumám prostřední tlačítko ovládání, kterým se přepínají údajé o jízdě jako ujetá vzdálenost, doba jízdy, průměrná/nejvyšší rychlost, čas, kadence a také dojezd.  Na rovinu, přímá jízda městem po asfaltu mi na Cuju po chvíli úplně nechutná, protože kolo jede takřka samo a já se pomalu začínám nudit. A má to jasné důvody, především v módu Boost kolo neskutečně jede, takže stačí jen tak pokládat nohy do pedálů a jste okamžitě na rychlosti 25 km/h, tudíž na omezovači, pak už šlapete za své. Taky je to celopéro, takže se to trochu houpe i díky tlustým plášťům, které jsem si na vyjížďku záměrně podhustil.  Jen se cítím takový nezúčastněný, zatím mě to moc nechytlo. Ale krásně si hovím na příjemně tvarovaném sedle Fabric Scoop Radius Sport, to se fakt povedlo a sedí bezchybně.
Vše ale nabírá radikální změnu s nájezdem do terénu, tady začíná úplně jiná písnička. Jednak skvělé odpružení v podobě přední vzduchové vidlice Rock Shox Recon RL se 120 mm zdvihem a uzamykáním z korunky a tlumičem Deluxe R 130 mm stejného výrobce žehlí každou sebemenší nerovnost a hlavně motor Shimano STEPS DU-E8000 s výkonem 250W to je mazec! Kolo jsem vzal na jednu XCčkovou trať plnou zatáček, výjezdů, klopenek, sjezdů a rozjezdů. To je přesně to, co mu sedí. Začínám chápat smysl hodně širokých řidítek (780 mm), náramně se bavím a zároveň to ani nebolí. Z každé zatáčky odpich a každý rozjezd je plynulý, jen stačí mít dobře nařazeno a dát kolu impuls záběrem do pedálů. Jezdím skoro hodinu převážně v Trail (sředním) módu, přitom se trochu zpotím, ale žádná velká výživa, když se chci popovézt šáhnu i po Boost (nejvyšším) módu…prostě takové hezké sportování. Jelikož je dlouhotrvající sucho, je vzorek plášťů WTB Ranger Comp, 27.5 x 2.8" ideální. Na větší „prasení“ do bikeparku, pořádného trailu apod. by to možná na předek sneslo něco hrubšího, ale na lítání po lese je standardní obutí ideální, celkově kolům není co vytknout.
Co se týká pohonného ústrojí to dodala firma Shimano stejně jako motor. E-bike je tedy osazen 10-ti rychlostním řezením a přehazovačkou řady Deore, která nepostrádá uzamykání ramínka, takže Vám v terénu řetěz nemlátí do zadní stavby (ta je pro jistotou ještě opatřena gumovým krytem). Stejně tak i hydraulické brzdy jsou z Japonska. Velké kotouče 180 mm na předním i zadním kole v pohodě zastavují brzdy Shimano MT200.
Samotná baterie Shimano STEPS BT-E8020 má kapacitu 504Wh je integrovaná v rámu a má chráněné všechny části a dá se jednoduše zapnout a vypnout bez nutnosti odstranění krytu. Kryt v moto stylu bezpečně chrání motor. Podtrženo sečteno, ujeto celkem téměř 40 intenzivních kilometrů, ve střední a nejvyšší úrovni přípomoci se spotřebou dvou čárky baterie, tedy zhruba 40 % kapacity.  A to bych řekl, že je hodně slušné.
Tak aby jste využili potenciál skvělého e-biku je potřeba umět kolo celkově dobře ovládat a nebát se ho. Cannondale Cujo Neo bychom doporučili o něco zkušenějším jezdcům, kteří ho nebudou šetřit. Zvládne opravdu hodně a je s ním spousta zábavy!
Umíme ale i další sportovní celoodpružená elektrokola, mrkněte na ně ZDE.

Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie