Zpět

TEST CANNONDALE SCALPEL-SI CARBON 3

Cannondale Scalpel-Si Carbon 3 je kolem do terénu a tečka. Ne, tak to bychom se s Vámi o naše dojmy z tohoto celoodpruženého biku moc nepodělili. Jedno je ale jisté, v terénu je skutečně „jako ryba ve vodě“, na zpevněných površích jeho přednosti tolik neoceníte. Bike postavený na karbonovém rámu s moderní technologií BallisTec Carbon je opravdu excelentně tuhý a zároveň zůstává úžasně lehkým kolem i díky kvalitnímu osazení ostatními komponenty.  O řazení se stará  11ti rychlostní systém Shimano řady XT, s přehazovačkou ještě vyšší řady XTR s technologií Shadow Plus. Díky kazetě Shimano XT s velkým rozsahem 11-46 zubů (poslední pastorek je odskočený pro volbu extra lehkého převodu) a klikám Cannondale SI s převodníkem Spidering 32 zubů je převodový poměr ideální.
Po prvním nasednutí na kolo si pokládám otázku, proboha proč sem někdo dal tak široká řidítka (760 mm). Ujedu pár set metrů po asfaltu, na polní cestě pak zkouším z řidítek pomocí hydraulického lockoutu Full Sprint Remote odemknout odpružení, které je sdružené jak pro duralovou vidlici Lefty 2.0, tak tlumič Rock Shox Monarch XX (obojí v klasickém zdvihu 100 mm). Hydraulika lockoutu funguje perfektně, možná je chod páčky až zbytečně tuhý, ale to je nepodstatný detail. Kvůli širokým karbonovým řidítkům a perfektnímu tlumení se cítím jako bych po dlouhé době seděl na motokrosové motorce. Pořád se srovnávám se širokými řidítky a to až do prvního ostrého sjezdu s kořeny a vymletými dírami od vody. Až teď je oceňuji. Scalpel totiž díky skvělému odpružení ve sjezdu doslova letí, krásně kopíruje a žehlí každou nerovnost, jedu fakt dost rychle a tady přijde právě zpochybňovaná šíře řidítek absolutně vhod (zakrácení je samozřejmě na každém, ale i na 760 mm se dá zvyknout).  Díky asymetricky posunutému pohonu a ultra krátké zadní stavbě jde Scalpel krásně „za plynem“ a podává tak parádně živý jízdní projev i v následujícím prudkém výjezdu. Shimano na biku mám v ruce po dlouhé době a oceňuji precizně přesný a tichý chod tak jak je pro něj vlastní. Konkurenční Sram může mít sice o kolečko navíc, ale je to naopak takové tuhé sázení převodů s doprovodem hlasitých zvuků. Prostě každé má v tomto ohledu svoje.  Shimanu musím vyseknout poklonu i za super brzdy řady XT, které jsou troufám si říci lepší než vyšší model XTR. Jejich čelisti se zakusují do 160mm kotoučů a je na ně opravdu spoleh. Ty jsou namontovány do nábojů CZero, které s lehoučkými a pevnými ráfky Stan´s Notubes ZTR Crest tvoří výkonnostní pár zapletených kol. Obuty jsou do plášťů Schwalbe Racing Ralph EVO Snakeskin 29x2.25 s možností použití jako bezdušových.
Jediné mínus zbývá udělit karbonové sedlovce, kde se složitě nastavuje úhel sedla. A to za pomoci nastavení otáčením kolečka, ke kterému je fakt špatný přístup a prsty ho jen tak neotočíte. Ale pomineme-li, že tohle nastavení provedete jen jednou, dá se to odpustit. Samotné sedlo Prologo Zero II ja jeho pohodlnost je už zase plusem.
Pokud je Vaším šálkem kávy skutečné bikování v přírodním terénu, sjezdy nebo i lehčí traily jsou Vám vlastní vsaďte na Scalpela!

Odkaz na kolo Cannondale Scalpel-SI Carbon 3 ZDE

Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie