Zpět

TEST NOVÉHO CANNONDALE SCALPEL-SI CARBON 3 2019

Jezdi nebo spíš testuj dokud můžeš…o to nám šlo a podařilo se. O uplynulý víkend jsme strávili v sedle celoodpruženého XC speciálu Cannondale Scalpel-Si Carbon 3 2019 a byly z toho ještě krásně strávené dva dny s tímto kolem než přišla opravdová zima.
Naším testem prošel na jaře i předchůdce tohoto modelu a změnilo se toho dost. Nejen to že rám má výrazný lesklý design, ale jde především o komponenty, kde nezůstal na kameni kámen.
Zásadní inovací je použití nové vidlice Lefty Ocho. Technologicky nejpokrokovější vidlice na světě. Lehčí, ostřejší, s hladším chodem. Vidlice, která je vyrobena z jednoho kusu (v tomto případě hliníku) je ještě tužší, přitom je úžasně lehká a je do hlavové trubky rámu namontována už standardním způsobem (tapered). S vidlicí souvisí ještě dvě nové věci a to způsob demontáže předního kola, která je u Cannondale s Lefty tolik specifická. U nových vidlic Lefty Ocho stačí stisknout a držet „tlačítko“ umístěné u třmenu přední brzdy. Současně se stisknutím tlačítkem otočíte imbusovým šroubkem, kterým dojde k uvolnění unašeče na kterém je třmen namontován.  Poté jednoduše sundáte celý třmen z kotouče a vytočíte standardním způsobem přední kolo. Montáž pak probíhá v opačném pořadí bez nutnosti mačkat tlačítko. Jste tak ušetřeni dvojitému šroubování jak tomu bylo u starších modelů. Druhou novinkou je lockout, tedy páčka zamykající současně vidlici i tlumič. Ta může na někoho působit poměrně obyčejně, ale rozhodně funguje o mnoho lépe než ta předchozí hydraulická a odemykání/zamykání je opravdu pohodlné v každé situaci (u staré to mnohdy bylo až na několikátý pokus a s vyvinutím velkého tlaku).
Ještě zůstaneme u odpružení, kde předchozí tlumič nahradil nový Fox Float DPS Performance Elite Evol. Zamyká na zpevněných rovinách i stoupáních nádherně, dokonale stíhal i náročnější terén v bikeparku, takže bez připomínek.
Další velkou změnou je pohonný systém. Tentokrát už od Sramu a samozřejmě jak jinak než s Eaglem. Kolo disponuje kombinací řad Eagle GX (kazeta, páčka) a vyšší X01 (přehazovačka). Vše doplňují hliníkové kliky Stylo s 34 zubým převodníkem, který je podle nás ideální volba i např. pro závodní účely.
Vyměněny byly i brzdy. Xtéčko nahradil Sram svým středním modelem TL brzd Level. Ani na nich jsme neshledali nedostatky. S větším kotoučem vepředu (180 mm) mají dost výkonu a jejich dávkování je příjemné.
Bike je navíc vybaven karbonovými koly ve výrobní režii Cannodale, což je velký benefit. Lehká a tuhá karbonová kola Hollowgram 23 Superlight Hi-Impact carbon jsou připravená pro bezdušový systém. V našem testu bylo kolo standardně na duší a i tak se nové modely plášťů Schwalbe (Racing Ray na předku/Racing Ralph na zadku) chovaly přesvědčivě a podržely na každém povrchu i když už bylo místy přimrznuto.
Celkově si tedy bike o hodně polepšil a zachoval prakticky stejnou cenu a to je dobrá zpráva.

Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotogalerie