Testovali jsme nový CANNONDALE SUPERSIX EVO
Cannondale SuperSix EVO Carbon Disc je slušný rychlík. Měli jsme možnost ho několik dnů testovat a odpověď jaké tohle kolo je najdete v následujícím textu. Konkrétně jsme testovali model SuperSix EVO Carbon Disc Force eTap AXS vybavený novou elektronickou bezdrátovou sadou 2x12.
Už z fotky tohoto kola je patrné, že s předchozím modelem nemá moc společného, nový SeuperSix EVO je moderním aero kolem s integrovanými prvky pro maximální výkon. Díky novému aero tvarování trubek rámu a použití BallisTec High Modulus carbonu vyrobil Cannondale jejich nejlehčí rám pro kotoučové brzdy. Design všech modelů je poměrně strohý a jednoduchý, s malým logem na vrchní rámové trubce. Pěkným a funkčním prvkem opatřil Cannondale zadní část rámu v části, kde se napojuje zadní stavba na sedlovou trubku. Zde je speciální lakování s odrazovými prvky (stejně jako na sedlovce) pro podporu maximální bezpečnosti. Celková jednoduchost lakování a hladké rovné linie dávají tomuto kolu vyniknout.
V čem ale vyniká při jízdě? Tohle kolo je zkonstruované pro výkonnostní jízdu a rychlost. Hranaté profilování trubek rámu, ultralehká sedlovka HollowGram 27 SL KNOT s „D“ profilem a aero kokpit, kde najdete placatá řídítka a mohutný představec KNOT s plnou integrací bowdenů do rámu šetří kolu několik wattů pokud ho na rovinatějších úsecích s hladkým podkladem roztočíte. Tady je to opravdu znát a dá se s ním skutečně slušně „letět“. To podpoří i karbonová kola HollowGram 35, která mají vynikající setrvačnost i tuhost. Celkově v tomto spojení působí nový Cannondale SuperSix EVO jako hodně tuhý a stabilní stroj, který okamžitě reaguje na akceleraci jezdce.
Vůbec poprvé jsme měli s tímto kolem možnost vyzkoušet novou elektronickou bezdrátovou řadící sadu Sram Force eTap AXS. Na první pohled vypadá celkem mohutně, ale funguje skvěle. Hlavně okamžitě a naprosto přesně kdykoliv si vzpomenete. Tahle novinka od Sramu už pracuje se 12ti pastorky (10-33 zubů) v kombinaci s převodníky 48/35 zubů na karbonových klikách. Je to sice zase „o nějaký převod více“, ale zásadní výhodu jsme v tom úplně nenašli. Celkově ale tuhle levnější z bezdrátových silničních sad od Sramu vřele doporučujeme každému, kdo bude chtít do nové silnice investovat větší peníze. K sadě ještě náleží i brzdy Sram Force, které jsou oproti silničnímu Shimanu opravdu hodně hodně ostré v kombinaci 160 mm kotoučů. Proto si při přechodu z klasických ráfkových brzd dejte ze začátku velký pozor a brzděte citlivě.
Posed na kole byl po celou dobu testování pohodlný i díky širokému a krátkému sedlu s dírou Prologo Dimension STN NDR, na první pohled působícího trochu „bajkově“. Jeho pohodlnost nás mile překvapila. Při ladění posedu jsme si trochu jsme si ještě snížili řízení o pár podložek a vyladili úhel sklonu řídítek a pak už si jen užívali několik „leteckých dnů“ s tímto kolem.
Tento model má ve výbavě navíc originální držák na Garmin pro přímou montáž na řídítka a dokonce Wheel Sensor, tedy čidlo umístěné u předního náboje pro snímání údajů o celkově ujetých km kola atd., které je možno spárovat s Garminem.
Pánské modely Cannondale SupeSix EVO jsou dostupné v široké škále velikostí rámu od 44–62 cm. Základní model je postavený na mechanickém Shimanu 105 a ráfkových brzdách. Naopak kdo bude pomýšlet nejvýše dostane elektronickou sadu Shimano Dura Ace Di2, špičková karbonová kola, wattmetr atd.
Dámská řada Cannondale SuperSix EVO nabízí 2 modely čistě na mechanickém Shimanu 105 nebo Ultegra, oba v diskové verzi. Velikostní škála rámů je 44–54 cm.
Buďte rychlejší s novým Cannondale SuperSix EVO!