Testovali jsme nový SCOTT ADDICT RC 20
Už nějakou dobu máme k dispozici nové silniční kolo od Scottu. Je to právě nový model Scott Addict RC 20, se kterým jsme už najeli několik stovek kilometrů a tak můžeme hodnotit…
V první řadě si Scott zaslouží pochvalu za krásně a kvalitně lakované rámy celé řady a vyseknout poklonu zaskvělou integraci všeho co jde. Ať už jsou to bowdeny, brzdové hadice, sedlová objímka nebo uchycení brzdového třmenu. Nikde nic nekouká, povrch rámu je jednotný a hladký pro ještě lepší aerodynamiku.
Karbonový rám Addict RC Disc HMX včetně karbonové vidlice má závodní specifikaci a je o něco delší než klasická řada Addict. Kombinuje tmavě zelenou metalízu s matnou černou na horní rámové trubce kde je vyobrazeno právě logo RC, které u všech kol Scott značí závodní geometrii kola. Barva v katalogu a na některých obrázcích působí téměř černě, na světle a slunci se ale krásně vyobrazí.
To nejdůležitější je ale samotná výbava kola a zejména pak elektronická řadící sadaSram Force eTap AXS, která funguje bezdrátově. Nová sada umožňuje tichou, jistou a hladkou jízdu, nabízí větší rozsah převodů (12 pastorků na kazetě s rozsahem 10-33 zubů v kombinaci s karbonovými klikami 48/35 zubů), efektivnější a hladší skoky mezi jednotlivými převody a také chytřejší nastavení řazení – umožněné pomocí mobilní aplikace. Zde je možné řazení nastavovat pro potřeby každého uživatele. My například využíváme funkci, při které se při odřazení vepředu přesmykačem automaticky zařadí o dva pastorky těžší nebo naopak lehčí převod. V aplikaci také můžete kontrolovat stav baterie a další. K sadě také náleží hydraulické brzdy Sram Force, které fungují bezchybně, ale je potřeba počítat s razantním nástupem. Navíc se u brzd této sady dá nastavovat vzdálenost brzdové páčky od řídítek. Kolo je k tomu vybaveno nejlepšími aero kotouči Sram ve 160 mm verzi.
Hodně nás baví kokpit. Řidítka jsou sice „jen“ hliníková, ale výborně ergonomicky tvarovaná a v kombinaci s mohutným představcem do kterého jsou svedeny bowdeny i brzdové hadice (dostupné po odejmutí plastového krytu) působí kokpit opravdu moc dobře. Příjemná je i orginální omotávka Syncros se skvělým gripem. Doslova vychytaná je lehoučká sedlovka Duncan 1.0 Aero unikátního tvaru, která je už z karbonu. Má dobře nastavitelný zámek sedla a v zadní části stupnici, pro to abyste věděli na kolik máte sedlo vysunuté. Efektní a luxusně působící je široká karbonová sedlová objímka dostupná na malý imbusový klíč v místě od rámu. Samotné sedlo Syncros Belcarra Regullar 2.0 je poměrně dost placaté a v přední části zploštělé, ale příjemně tvrdé a tak nám vyhovuje a není třeba ho měnit
Standarně je toto silniční kolo postavené na hliníkových zapletených kolech Syncros RP 2.0 Disc se světlými plášti Schwalbe One Race na duších. Kola i pláště jsou ale připravené na bezdušové použití a tak stačí jen vyměnit ventilky a zatmelit a máte bezdušáky s lepšími vlastnostmi ihned k dispozici.
My jsme našeho Addicta postavili na lepší karbonová zapletená kola. Konkrétně je to v tomto případě model Mavic Cosmic Pro Carbon se 45 mm vysokým a mohutným ráfkem a bezdušovými plášti Schwalbe Pro One.
Celkově je kolo v této výbavě velmi pevné a díky lepším kolům ještě výrazně tužší. Delší závodní geometrie je znát a díky tomu se dá do kola krásně zalehnout a umožňuje to na rovinách opravdu letět. Do kopců je kolo ale pořád dostatečně hbité díky štíhlosti rámu a proto je schopné rychle akcelerovat. Takže pro ty, kteří chtějí poctivě trénovat, honit KOMy na Stravě nebo závodit a zkrátka jezdit rychle je řada Scott Addict RC ideální volbou.
A ještě něco pro ty, kteří oželí elektriku. Je tu výrazně levnější varianta mimo řadící sady stejného silničního kola Scott Addict RC 30. Tenhle model dostal osvědčenou sadu Shimano Ultegra v mechanické verzi a proto je téměr o 35 tisíc levnější. A to už jsou nějaké ušetřené peníze, za které můžete navíc pořídit např. velmi slušná karbonová kola. Spolehlivá, kvalitní Ultegra ale nabídne o pastorek méně tedy 2x11 převodů. Jinak je kolo opravdu na chlup stejně vybaveno.
Scott Addict RC 30 je dostupný ve dvou barevných metalízových variantách – fluo žluté a tmavě modré.
Mít „o kolečko míň“ není v tomto případě úplně zásadní rozdíl, i když je elektrika prostě moderní a zatraceně dobrá.