SERVIS KOLA PO SEZÓNĚ SE VYPLATÍ.

Pokud nejste zrovna „najížděči kilometrů“, tak pro vás s přicházejícím podzimem s největší pravděpodobností cyklistická sezóna už pomalu končí. Se svým kolem jste určitě zažili za sezónu spoustu krásných zážitků a natočili v mnohém případě i několik tisíc kilometrů. Pokud jste výkonnostním typem cyklisty, který občas zařadí i nějaký ten závod, možná už toho máte dost a cítíte se tak trochu opotřebovaní a je čas se dát zase dohromady. A velice podobně je na tom právě i vaše kolo. I kolu je potřeba dopřát péči a postarat se o něj tak, aby bylo zpátky v co nejlepší kondici a mohli jste se na něj zase 100% spolehnout.
Servis a údržba kola po sezóně je stěžejní a není dobré jí nechávat až těsně na rozhraní té další. Být připraven na to, že prostě budete chtít kdykoliv během podzimu nebo zimy na kole vyjet a ono bude dobře fungovat bude pak k nezaplacení.
Na co se tedy po sezóně zaměřit a čeho by se měl základní servis kola týkat? Především jde o údržbu pohonného systému. Tedy výměnu řetězu, popř. kazety nebo převodníků. Tyto komponenty jsou zcela určitě nejvíce namáhány a zaslouží se přednostní pozornost při servisu. Stejně tak opotřebení brzdových destiček (nebo brzdových špalků v případě ráfkových brzd) bývá značné. Pokud destičky nevyměníte včas, může dojít i k poškození (probrzdění) brzdového kotouče (ráfku) a celá oprava se pak prodraží. Zmíněné servisní úkony nejsou náročné a ani výměna za nové komponenty nemusí (ale může dle kvality komponentů) stát tisíce. Tohle je prostě základ. Stejně jako přezutí na nové pláště s ostrým vzorkem pro dokonalou trakci a dostatkem „materiálu“ na běhounu, kdy předejdete nechtěnému defektu propíchnutí atd. Řadu z těchto oprav si zruční „mechanici“ dokáží udělat v domácím prostředí výměnou za nové komponenty, přesto doporučujeme se obrátit na náš servis.
Navíc je dobré zkontrolovat - promazat hlavové i středové složení, kde ulpěly nečistoty i vlhkost. Mnohdy zde ale díky těmto vlivům vznikne vůle na ložiscích a je třeba je vyměnit. To už jsou ale mechanicky složitější práce a nedoporučujeme je dělat svépomocí. Náročnější úkony jako servis a repase odpružení, tedy odpruženích vidlic i tlumičů jsou vyloženě servisní práce vyžadující více času a především zkušeností, v neposlední řadě vybavenost speciálním nářadím a také náhradními díly pro výměnu. Údržbu/repasi odpružení doporučujeme provést jednou za 2 roky nebo po každé náročné (závodní) sezóně. Doplníme nebo případně vyměníme olejovou náplň, vyměníme staré těsnění, gufera atd. Vaše vidlice nebo tlumič zase budou fungovat jako nové.
Obracejte se už nyní na náš profesionální servis buďto osobně v prodejně Velosportu nebo na čísle 565 32 30 26 či e-mailem valenta@velosport.cz
To, co kolu dáte od něj můžete také čekat a svou spolehlivostí vám to v pravý čas vrátí!